Oikocredits årsrapport 2016: Diversifierar för framtiden

Cover annual report 2016 English.jpg

Annual report 2016

05 april | 2017

Oikocredits årsrapport 2016 finns nu tillgänglig på hemsidan. Årsrapporten redovisar för årets verksamhet och prestationer, inklusive de senaste satsningarna inom våra fokusområden inclusive finance, jordbruk, förnybar energi och Afrika som region.

Under 2016 passerade Oikocredit en milstolpe när man nådde över 1 miljard euro i finansiering till partnerorganisationerna. Oikocredit fortsatte också växa inom alla fyra fokusområdena, särskilt inom förnybar energi som växte med hela rekordartade 150%. Årsrapporten ger fler detaljer om framgångarna likväl som information om Oikocredits regionala aktiviteter, nyckeltal över en femårsperiod liksom sammanställningar av det ekonomiska resultatet.

Som social investerare och världsomspännande kooperativ och är Oikocredits uppdrag att erbjuda finansiella tjänster och stödja organisationers arbete med att förbättra livskvaliteten för låginkomsttagare och de samhällen de bor i på ett hållbart sätt.

Läs mer i vår Årsredovisning 2016 samt våra andra publikationer